Dagens Lunch

Okej. Det finns sjukt bra möjligheter att äta billigt i denhär jävla staden. Känner en hel del gnällspikar som tror att det e dyrt att äta ute eftersom att de går till ställen med dyrast hyra.

Här är några tips som snål-carro kan ge er (obs gäller enbart dagens lunch):

Lemon-Sveavägen

Väldigt liten thai-restaurang men ack så mysig. Alltid samma kvinna som står och lagar maten mitt framför en, och alltid samma söta thai-musik.

http://www.lemon.se/13840-Lunch

69 kr ink dryck, kaffe å allt annat trams.

King Tan-Sveavägen

Efter måndagens besök på grannrestaurangen Shanghai ( som inte var så bra som jag mindes det) så har jag undersökt hur det är med King Tan, där jag ännu ej varit. 80 kr kostar en asiatisk lunchbuffe (ink dryck). Och tydligen så får man 10% rabatt om man visar upp sitt studentlegg (förutsatt att man e student då ;))

http://www.kingtan.se/


Ellora-Hornsgatan

Var i denna indiska restaurang för första gången idag. Lunch from 70 kr inkl dryck. Gott och riktigt snygg inredning! Bör tillägas att min käre Erik inte nöjde sig med 70 kr lunch utan var tvungen att köpa till cocosfyllda naanbröd (de vanliga naanbröden kostar 10) för 40 kr styck. SJUKT goda dock, även om snål-carro inom mig tycker att 40 kr e lite väl mkt att lägga till för en såpass billig lunch.

http://gastrogate.com/restaurang/ellora/page/3



Sådär. skitprofsigt av mig att leka restaurangkunnig a la aftonbladet "äta på stan", och enbart tipsa om 3 restauranger. MEN, detta inlägg är bara för att visa att det går att käka ute utan att bli ruinerad som många tror. Och ja. luncher ftw. helt klart det som gäller för folk med begränsad budget. Middagar ute unviker carro så gott det går.Undandag Koh Phangan för dit går man för att det e snyggt och för att de bara har middagar.



Har köpt hela 4 klädplagg för sammanlagt 400 kr denna vecka. Som ni förstår så föredrar jag lägga pengar på att äta ute framför att investera i onödiga märkeskläder ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0