Summary

Hej mina muppar!

Nu är jag då tillbaka. Jag kan börja med att sammanfatta allting.

Som ni vet åkte vi båt från Nynäshamn till Gdansk, Polen.18.00-13.00 Sedan bil i 13 timmar.

Iaf...Båten åker 18.00...Kl 21.00 träffar vi Oscars far på båten. Han säger att han är påväg till ett väldigt vackert ställe ca 2 timmar från hamnen. Det är som deras riviera. Där är Oscar på surfarskola. Hans pappa övertalar oss att stanna där över helgen. Sol&bad och discobesök med Oscar. Låter lovande. Väl i land ser allt lovande ut. Vi stannar i Sopot, på vägen. Där finns europas längsta pir.


När vi väl kommit fram så blir det krångel med boendet. De hade missuppfattat allt och tyckte inte det var okej att vi stannar bara 2 nätter...

Vi bestämde oss för att skita i allt. Bara ta ett dopp och åka. Även fast klockan började bli mkt.

Efter att vi badat så kom Oscars pappa och övertalade oss att fortsätta leta boende. Vi hittade ett. Det såg helt ok ut när man kom dit. Men det luktade gammalt. Och badrummet var äckligt och slitet...Den kvällen gick vi mest runt. Kände mig sliten och irriterad.


Sen gick vi ut med Oscars familj och typ bekanta. Jag trodde att jag skulle få träffa honom, det verkade så. Men jag tror de hade missuppfattat allt, för han hade lixom nån avslutning med dendär skolan...  Som dessutom ligger ganska långt ifrån där vi var!

Dagen därpå kom återigen en chock. Jag som såg fram emot att få ligga i den varma sanden på den fina stranden fick tänka om! Det var nämligen regn, åska osv. FML var det minsta man kunde säga då vi redan betalat för 2 nätter. Men vi åkte iaf...Så jag missade min kompis från sandlådan :(


Första veckan i slovakien var jag mest med Stefan och hans lillebror...Vi spelade fia med knuff, badade och tog promenader. De är egentligen trevliga killar. Men det var för många pinsamma tystnader i våra konversationer.. Skumt att man kan snacka med nån så mycket på msn och ändå ha så svårt att prata IRL...
Sen vart det ett besök i Wien som sagt oxå...


Andra veckan började det braiga vädret...Lite för varmt ibland, men det är lugnt, Det var badande både i sjöar och pooler..

Det jobbiga var antalet mygg på kvällarna... Pga att Donau svämmade över för inte så länge sen...

Tredje veckan skifftade vädret. Det är denna vecka jag gillade mest. Det var då min kusin kom hem från Rom där hon numera har en pojkvän, och det var den veckan jag träffade på lite skojigt folk, alltifrån väldigt trevliga england-svenskar till svensk-slovaker mm....

Har helt enkelt inte så många bilder..Inte en enda från Slovakien- Ni måste typ tro att det inte finns så mkt att fota, men jag lovar er att det finns det verkligen! Ingen pallar bara ta med kameran!


Jag i Sopot, Polen




Min pappa, jag och min faster i Wien, Österrike



Jag i Schönbrunn,Wien



En bild, på en liten del av vårt landställe, ca 11 km från Slovakiens huvudstad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0