Shakira, kom tillbaka

När jag var typ 10 när Shakira slog igenom i Sverige och alla andra icke-hispanic länder köpte jag likt alla flikkor hennes album. laundry service...Samtliga låtar var bra och välskrivna. Sen åkte jag till Thailand å köpte en piratkopia av hennes äldre album som hon hade slagit i genom med i spansk-talande länder som jag oxå fastnade för. Troligtvis var det detta albums fel att jag kom att välja Spanska som språk i sexan (som jag sedan ångrade men fotsatte att plugga, har pluggat spanska i 5 år, alltid haft MVG men även alltid ångrat att jag valde, ville ju senare ha TYSKA). Gick även på hennes helt underbara konsert i Globen med mina kompisar :D..haha coolingar vi vaar :)

However..Sen hände något med Shakira..Hon började göra musik som påminner om Kylie Minogue. Musik som man måste tvinga sig för att gilla....Eller massa hits tillsammans med andra artister som kunde varit ok men sen tyvärr spelats sönder i radio...

Nu när jag gick över till den onda sidan och skaffade Spotify (trots att jag länge hävdat att youtube funkar likaväl) lyssnade jag igenom Shakiras absolut sista album som hon släppte i höstas...Känner att hon e på väg tillbaka :D, till det hon en gång var. Inte helt där ännu, men getting there :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0