euw

Usch Usch Usch

Igår såg jag en dokumentär. Ja. Jag brukar kolla på sånna. Det var om Romska barn (zigenare för er lite osmartare) från Rumänien som används till tjuverier. Dessa ungar förflyttas med sina "arbetsgivare" runt om i Europa ( tack vare vår älskade frirörlighet inom EU).

Denna dokumentären var ifrån Madrid å senare Milano. De filmade dessa ungar flera gånger vid bankomatuttag, då de attackerar folk som tar ut pengar. Dessa människor måste nästan använda våld för att få iväg domdär små ungarna som gör allt för att få tag på pengarna som kommer ut ur automaten...De går även runt å tigger på tåg å de ser man i sthlm oxå ju...Även sånadär vuxna som spelar dragspel eller nåt.... Men det stördaste av allt är att de själva inte får ett skit av det de lyckas stjäla/tigga ihop... De filmade "halickarnas" flashiga hus i sina byar i rumänien.  Så jävla vidrigt, å frågan är ska man ge tiggande romska barn/musikanter några pengar. De får visserligen stryk om de inte lyckas tjäna ihop något, men å andra sidan har inte jag lust att sponsra deras äckliga arbetsgivare!


Usch, så jävla vidigt. Har alltid vetat att det e sådär att pengarna inte går till själva tiggarna, men när jag såg villorna dedär arbetsgivarna hade jag lust att spy.

http://svtplay.se/t/103472/dokument_utifran

Jag tkr absolut ni ska kolla på dokumentären. Själv hade jag aldrig fattat va dedär små ungarna håller på med om de kom fram till mig vid ett bakomatuttag I tex Madrid!. De vågar sig på vuxna män, vad fan hade jag gjort?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0