vill du få ditt liv förstört? välj NV!

Jag vet att jag lovat er att absolut inte prata skola här i min blogg. Härmed bryter jag löftet.
Jag måste bara berätta för er att mitt livs största misstag var att skicka in gymnasieansökningarna och fylla i " Naturvetenskapliga linjen" i dessa*. Varför gjorde jag det? Jo, mina lärare var helt övetygade över att det var linjen som passade mig bäst. Så fel man hade.

Nu är det så att NV inte passar mej alls. Går det bra i de andra ämnena då, de som inte har med programmet att göra? Nej, för att jag måste lägga ner massa tid och fokus på att ens uppnå G i dessa tre hemska helvetes ämnen, Matte, Kemi och Fysik.

Varför tar jag upp det nu? Jo, för att jag just har haft ännu ett kemiprov som gick åt helvete. Är ganska trött på att alltid få dåligt resultat på prov. IG existerade inte i min värld på högstadiet.





 Ingen framtid här!

* Å andra sidan skulle jag inte hamnat i samma klass som mina nuvarande underbara kompisar<3.

Kommentarer
Postat av: Aho

känner helt igen mig i ditt inlägg :( fyfan. verkligen ett stort misstag, och det känns så tråkigt att andra ämnen som man faktiskt var bra på, ska lida. :(

2008-12-13 @ 18:01:44
URL: http://alchera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0