tbe vaccin eller inte?

Sitter här och funderar på hur jag ska göra med tbe-fästing vaccinet. I år är det 5 år sen jag tog sista dosen och är då dags att ta en till. Men jag är ju så anti-vaccin numera.

Jag är lite märklig när det gäller vacciner, jag tar de onödiga,men inte de som kan vara bra.

Vacciner jag har tagit:

*Obligatorisk stelkramp i högstadiet
*Svininfluensavaccinet, biggest bs ever.

Vacciner alla normala människor tagit, men jag inte tagit:
*Gulsot innan thailand-resor
* Livmoderhalscancer


Anledningen till min nojighet med fästingsprutan är ju att som ni ser så är de centrala delarna (faktiskt tjeckien och väst-slovakien) av europa en av de mest tbe-iga områden. Jag håller ju till just precis där om sommrarna.



Ska fundera på detta medans jag solar ute på tomten (med de smittobärande fästingarna)

Btw, är inte fästingar bara världens mest onödiga insekt? är det ens nåt djur som äter dom? fyller de nån funktion förutom att förlama folk?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0