Barnhem på phuket

Haha, "barnhem kan jag tänka mig" sa diana...har undersökt hela dagen om hur fan det är med att jobba i barnhem i thailand..dethär är uppgifterna enligt www.barhem.org (thail-swedish foundation):


Några av de återkommande arbetsuppgifterna är:

  • Hjälpa till med väckning, påklädning, frukost och se till att barnen kommer till skolan.
  • Följa med skolbussen till och från skolan
  • Se till att de får mellanmål, hjälpa till med läxläsning, leka massor och vara med vid middag och nattning.
  • Dagtid leka med de barn som inte går i skolan
  • Hålla ordning och städa på volontärernas kontor
  • Hålla ordning på klädlagret och utdelning av kläder
  • Hålla ordning på stora lagret och efter hand som det sker inflyttningar inreda husen
  • Hjälpa de barn som lever ensamma utan vuxen i deras hushåll. Se till att de tvättar sina kläder, städar sina rum och kommer i säng i tid.
  • Leda engelskundervisning ute på skolorna i egen regi och engelsk- och svenskundervisning på barnhemmet.
  • På helgerna vara med på olika utflykter. Samt hitta på och genomföra lustfyllda aktiviteter på barnhemmet.

Låter bra, right?

Nej men nu ska jag sluta prata om sånt, inte kul för er som INTE har intresse av det...

Idag har jag iaf inte gjort nå mer än att googlat runt å försökt plugga matte!

BTW!!!!!!!!!!! JAG HAR TV3 SOM ALLA NORMALA MÄNNISKOR



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0