Varning för långt inlägg

Asså i dethär vädret kan allt bara gå skit. Jag vet att mina såkallade i-landsproblem bärjar bli pinsamma att lyssna på, men asså jag blir så jävla förbannad på mina föräldrar som aldrig pallar lyssna på något annat än om man börjar prata om nån jävla skola eller något. Jo dethär är saken. Alla barn åker antingen på språkresor, till nån kul stad eller gotland eller vafan det nu kan vara på sommaren. Helt enkelt. De ser något NYTT. Okej jag ska inte klaga. Jag åker igenom 100 Europeiska städer med bil varje sommar. Men dags för FÖRÄNDRING!!!! Jag kan centraleuropa bättre en Stockholm snart!
Här om dagen berättade jag om att Andreas åkte på språkresa. Pappa började snacka om att jag ska dra iväg på en egenarrangerad språkresa nästa år eller nåt till nån av hans 17800 vänner i Kalifornien som har barn i min ålder. Dessvärre har han inte pallat hålla kontakten med dessa, men en tredje person antydde att detta inte är några problem.
Idag försökte jag ta upp dethär jävla samtalsämnet med Mamma och hon sa bara:
:"du jag har annat att tänka på, sluta gnäll hela tiden"
Hon har oxå vänninnor på andra sidan av atlanten, som har varit så lovande och bjudit oss. Men ingen har pallat lyfta på arslet och åka just dit. Istället har man åkt till en massa länder och stater och betalat tusentals kroner för boende.
Det jag vill ha sagt med detta inlägg är att jag hatar folk som inte tar vara på sina möjligheter. Det kan gälla en speciell talang, ett intresse och i dethär fallet kontakter

Och för i helskotta. Bör man inte passa på innan oljan tar slut?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0